Craps jeb metamo kauliņu spēles apskats

Craps jeb metamo kauliņu spēle ir pievilinājusi daudz spēlētājus un vilina joprojām. Spēles pamatā ir metamais kauliņš. Spēle var šķist diezgan vienkārša, tomēr tā gluži nav. Turpinājumā plašāka informācija un noteikumi.

Craps jeb metamo kauliņu spēles apskats

Craps kazino spēlesJa spēlē tiek izmantots viens metamais kauliņš, tad spēli var saukt par diezgan vienkāršu. Savukārt sarežģītāka spēle būs tad, ja izmantosiet kombinētās likmes. Interesanti, ka reālajos kazino kauliņi tiek rūpīgi pārbaudīti un izmesti vien pēc astoņu stundu lietošanas.

Arī šī metamo kauliņu spēle ir pasaulē populāra. Tās vēsture sniedzas tālajā 14.gs un ir populāra joprojām. Noteikti esat filmās (par Lasvegasu noteikti) manījuši epizodes ar daudz cilvēkiem ap craps spēles galdu. Tādējādi spēle tiek uzskatīta par vienu no jautrākajām un visaizraujošākajām kazino spēlēm.

Spēles noteikumi

Spēlē tiek pielietoti divi metamie kauliņi un galds. Kauliņš jāmet izmantojot tikai vienu roku. Tam jāatsitas pret sienu galda pretējā pusē. Gadījumos, kad kauliņš pārkrīt pāri galda malai, tas ir jānomaina. Vienā brīdī kauliņus met tikai viens spēlētājs, pārējie tikmēr izdara likmes.

Kā tad norit pati spēle

Spēle sākas ar pirmo metienu, kas tiek saukts par iznākšanas metienu. Tas ir pirmais likmes veids, kad var veikt likmi. Ja pirmais metiens gūs punktus, tad metējs varēs turpināt mest. Ja nē, tad turpina nākamais, kas atrodas pa kreisi. Kauliņus var iemest trīs sektoros, kuros var veikt likmes. Pastāv divas ārējās zonas un viena centrālā.

Likmju veidi

Uz galda vēl atrodas četras likmes gan vienā, gan otrā pusē – pass (iet), don’t pass (neiet), don’t come (nenākt) un come (nākt). Pass likme ir tad, kad come out roll metiens bijis ar 7 vai 11 punktiem. Likme zaudēta ar 2, 3 un 12 punktiem. Don’t pass likme uzvarēta, ja izkrituši 2 vai 3 punkti. Savukārt zaudēta, ja bijuši 7 vai 11 punkti. Ja izkrīt 12 punkti, tad tas nozīmē neizšķirtu. Ja runājam par pass line likmi, tad tur ar 7 vai 11 punktiem tiek fiksēta uzvara, bet 2, 3 un 12 punkti nozīmē zaudējumu. Uz come likmi attiecas tie paši noteikumi, kas ir pass line likmei. Don’t pass line likme ir pretēja pass likmei. Uzvarai nepieciešami 2, 3 vai 12 punkti. Ar don’t come likmi ir līdzīgi, proti, tā ir pretēja come likmes punktiem. Pastāv vēl dažādas likmes. Tāpēc pirms sākt spēlēt, noteikti izskatiet kārtīgi visus noteikumus. Ja ir iespēja, tad varat paspēlēt bezmaksas spēles. Tā labāk, ātrāk un bez lieku līdzekļu tērēšanas sapratīsiet spēles būtību.